Romance of the Three Kingdoms XI Discussion

Koei’s Romance of the Three Kingdoms game series—discuss it here.

Re: Romance of the Three Kingdoms XI Discussion

Unread postby foosoomin » Wed Dec 05, 2018 1:15 am

loupblanc wrote:
For more info, can check the link below (its in Chinese)

三国志11攻略(9)遗迹、庙的研究





Wow, thank you very much, loupblanc.


I can read some chinese words though (am a chinese race from Singapore)
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Re: Romance of the Three Kingdoms XI Discussion

Unread postby foosoomin » Thu Dec 06, 2018 3:49 am

Concerning creating officers


- Create a new officer, saved it

- use hex editor & open Makesavedata, change the Compatibility Value & Birthplace to your desire value

- save the file

- start new game, add the created officer into a force ( example )

- thereafter, save the game

- use hex editor & open save game data, change back the created officer Compatibility Value & Birthplace to the one you edited on Makesavedata.


Reason being the game mechanics will change the value of Compatibility Value & Birthplace to other value




This was what i noticed, i share with all of you guys
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Re: Romance of the Three Kingdoms XI Discussion

Unread postby foosoomin » Fri Dec 07, 2018 12:45 am

发现[遗迹],出现北斗,玩家势力所属武将可选一人增加能力经验值,部队武将功绩+1000。

注:

发现遗迹的时间决定了增加的能力类型

一月:骑兵经验归0,骑兵适性上升一级,骑兵适性S的武将不能选择。

二月:统率经验+100,统率100的武将不能选择(依靠官职达到100者不受限制)。

三月:弩兵经验归0,弩兵适性上升一级,弩兵适性S的武将不能选择。

四月:武力经验+100,武力100的武将不能选择。

五月:兵器经验归0,兵器适性上升一级,兵器适性S的武将不能选择。

六月:魅力经验+100,魅力100的武将不能选择。

七月:水军经验归0,水军适性上升一级,水军适性S的武将不能选择。

八月:智力经验+100,智力100的武将不能选择。

九月:枪兵经验归0,枪兵适性上升一级,枪兵适性S的武将不能选择。

十月:政治经验+100,政治100的武将不能选择(依靠官职达到100者不受限制)。

十一月:戟兵经验归0,戟兵适性上升一级,戟兵适性S的武将不能选择。

十二月:魅力经验+100,魅力100的武将不能选择。
Last edited by foosoomin on Fri Dec 07, 2018 7:57 am, edited 1 time in total.
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Re: Romance of the Three Kingdoms XI Discussion

Unread postby foosoomin » Fri Dec 07, 2018 7:54 am

This sentence


如果 宝物[玉玺]未登场, 攻击庙或遗迹部队主将[汉室重视]


It simply means.


To find the Imperial Seal from a relic or shrine, the unit officer must have these minimum requirement


1) deed at least 10,000

2) unit officer "Court Importance" must be Important
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Re: Romance of the Three Kingdoms XI Discussion

Unread postby foosoomin » Fri Dec 07, 2018 7:55 am

发现[庙],出现南斗,玩家势力所属武将可选一人替换原有特技,部队武将功绩+1000。

注:

第一和第二个庙可选择Lv3以下的特技(包括Lv3),第三个庙开始可选择全部的特技(例如鬼门、神算等顶级特技)。
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Re: Romance of the Three Kingdoms XI Discussion

Unread postby foosoomin » Mon Dec 10, 2018 10:01 am

Shrine / relic matters


https://www4.atwiki.jp/sangokushi11/pages/968.html


廟・遺跡発見に使える人材
王匡、呉国太、司馬孚、司馬攸、張邈、張魯、卞氏、李恢、劉虞、劉備
(魅力デフォルト80以上、功績値10000前後のシナリオがある、魅力以外の能力値が80以下。)
(戦闘向きの特技、適性を持つ者は近場の候補地を探させ、義理が低い者は季節をまたがせないこと。)




遺跡・廟探索
地図中の太枠で囲まれたマスが遺跡・廟候補地。
遺跡は1個、廟は6個(CS無印は遺跡4個、廟4個、CSPKは遺跡6個、廟6個)。
全候補地の中からゲーム開始時に毎回ランダムに配置される。
遺跡発見時に上げることのできる能力は、発見した月によって異なる。詳しくはこちら。

主将の功績10000以上、部隊魅力値80以上の部隊が候補地の隣接マスに移動すると発見する可能性がある。
PC版ではこの2つの条件を満たした部隊でないと絶対に発見できない。
CS版では片方の条件のみでも発見可能。2つの条件を満たした部隊だとより発見しやすい。
太枠マス内ではなく、太枠マスに隣接するマスに移動しないと遺跡・廟を発見できない。
候補地に隣接しても1度目は発見できない可能性があるので、何回か隣接マスへの移動を試すとよい。2~3回やって初めて発見できる場合がある。




Relic / shrine location map shown below ( see the black highlighted square box )


https://img.atwikiimg.com/www4.atwiki.j ... 120510.gif
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